Powered By Blogger

CĂRȚI RECOMANDATE: Noduri și semne- Nichita Stănescu

Pietre de mâncare

Vine un animal și mănâncă
o stâncă

Vine un câine ce latră
și mănâncă o piatră. 

Vine un fel de nimic
și mănâncă nisip.

La urmă vin și Eu
ca să mănânc acest ecou

- Ecou de ce?
- Ecou de nu știu ce!

(Nichita Stănescu)

*

Lecția despre cerc

Se desenează pe nisip un cerc
după care se taie în două,
cu același băț de alun se taie în două.
După aceea se cade în genunchi,
după aceea se cade în brânci.
După aceea se izbește cu fruntea nisipul
și i se cere iertare cercului.
Atât.

(Nichita Stănescu)

*

Sabia

De șoldul tău
umărul meu sprijinit
și brațul meu atârnând în jos
îți este sabie
când îți mângâi genunchiul.

(Nichita Stănescu)

*

Nod 23

Mi-am furat trupul de copil,
l-am înfășat
și l-am pus într-un coș împletit,-
și l-am azvârlit în fluviu
să se ducă și să moară în deltă.

Nenorocitul, tristul și tragicul de pescar milos
mi-a venit cu el în brațe
tocmai acum!

(Nichita Stănescu)

*

Nod 33 ( În liniștea serii )

Am gândit un mod atâta de dulce
de a se întâlni două cuvinte
încât în jos
înfloreau florile
 și sus
înverzea iarba.

Am gândit un mod atâta de dulce
de a izbi două cuvinte
de parcă iarba verde ar înflorî
iar florile
s-ar ierbi.

(Nichita Stănescu)

By Alexandra Șuțu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ARTICOL NOU

Smoothie| Green Garden

Pentru această revigorantă băutură  avem nevoie de:  Câteva frunze de spanac baby 1/3 legătură de pătrunjel 3 feliuțe de măr 1...